Mam kolejne świetne materiały do pracy z przedszkolakiem więc się dzielę. Myślę, że się spodobają waszym małym odkrywcom. Mój jest zachwycony. Tęskni już bardzo za przedszkolem, dzieciakami i ciociami. Jak ma chęci to staram się mu coś przemycać z prac, jakie dostajemy. Chociaż często ani on nie ma nastroju ani ja. Taki mamy klimat. Kwarantanna to stan umysłu, co zrobić….
Pierwsze zadanie to….
KONIKI – inscenizowanie ruchem tekstu piosenki
Natan był zachwycony. Piosenkę znajdziecie do pobrania w załączniku.
Tekst piosenki do śpiewania i pokazywania:
Noga goni nogę (Dziecko poruszają się po dywanie krokiem dostawnym).
Biegają koniki,
Stukają kopytka
W rytm muzyki. (2x)(Dziecko zatrzymuje się)
Jedna noga tupie: tup, tup, tup. (Dzieci zatrzymują się i tupią jedną nogą;
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk. (tupią drugą nogą;)
Konik skacze sobie: hop, hop, hop. (podskakują.)
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!
Kolejne zadanie
Czy ty wiesz, gdzie ja mieszkam?
Wierszyk
NA WIEJSKIM PODWÓRKU
Na wiejskim podwórku
Kurki i kogucik swój domek w kurniku mają
Ich przyjaciółka krowa w oborze pomieszkuje
A obok w stajni konie swój kąt mają
Świnki w chlewie czas spędzają lub też w błotku się taplają.
Pytanie do maluszka:
Gdzie mieszkają krowy/ kury/świnki/koniki?
Doprowadź zwierzęta do ich domów. KARTA PRACY (W ZAŁĄCZNIKU)
Po szlaczkach należy doprowadzić zwierzątko do jego domku.
Co to za zwierzę? – rozwiązywanie zagadek.
WSKAZÓWKA: Dzieci mogą np., pokazywać co znajduje się na obrazku, a rodzic zgaduje. Dzieci starsze mogą opisywać co widzą na obrazku.
Może również zainteresuje Cię temat WYCINANKI I KOLOROWANKI DO POBRANIA
P.S. Jeśli udało się Wam zobaczyć dzisiejszy post, zostawcie po sobie ślad na Facebooku czy w komentarzu Możecie go też udostępnić swoim znajomym. Dziękuję! :*